საწრეო მუშაობა



  
ქართული ენის შემსწავლელი წრე

     ქართული ენის გრამატიკული ნორმების დაუფლება ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი კომპეტენციაა. მისი შესწავლა დაწყებითი საფეხურიდანვე ხდება. ქართული  გრამატიკის შესწავლის დროს თავს იჩენს  სხვადასხვა სახის პრობლემა. მოსწავლეებს ბოლომდე არ აქვთ განვითარებული ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები,  შეცდომას უშვებენ მეტყველების ნაწილების ამოცნობაში, ვერ სვამენ კითხვას კონკრეტულ სიტყვათან მიმართებით. ამიტომ აუცილებელია მათ ჰქონდეთ გარკვეული ცოდნა  ქართული  ენის გრამატიკის შესახებ.

         წრის ფუნქციონირება მოსწავლეებს დაეხმარება  სწორად მეტყველებაში, წერისა და კითხვის წესების სრულფასოვნად გააზრებაში. ხელს შეუწყობს არა მხოლოდ მშობლიური ენის ღრმად შესწავლას, არამედ ქართულის, როგორც ერთ-ერთი უნიკალური ენის შემეცნებასა და ეროვნული ღირებულებების განვითარებას. 

საწრეო მუშაობის პროგრამა

1.      ასო-ბგერა, ხმოვანი, თანხმოვანი

2.      მარცვალი, სიტყვა

3.      წინადადება

4.      თხრობითი და ბრძანებითი წინადადებები

5.      კითხვითი წინადადება. კითხვითსიტყვიანი კითხვითი წინადადება

6.      არსებითი სახელი

7.      ზედსართავი სახელი

8.      მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვა

9.      რიცხვითი სახელი

10.  პუნქტუაციის წესები

11.  ტექსტი. აბზაცი

12.  დარგობრივი თხზულების შექმნა

13.  ვიმეტყველოთ სწორად



საწრეო მუშაობა მოიცავს 2017-18 სასწავლო წლის II სემესტრს.

წრის მეცადინეობა ჩატარდება კვირაში ორჯერ: სამშაბათს და ხუთშაბათს

მეცადინეობა დაიწყება 1 თებერვლიდან.


     23 თებერვალი 2018 წელი

    თებერვლის თვეში საწრეო მუშაობის ფარგლებში ჩატარებული მეცადინეობები წარმატებით განხორციელდა. თითეული შეხვედრაზე  მივაღწით მიზანს.  აქტივობები იყო სახალისო. იგრძნობოდა მოსწავლეთა მოტივა.

თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
თარიღი
1





2
საწრეო მუშაობა




ასო-ბგერა, ხმოვანი, თანხმოვანი

საწრეო მუშაობის
მიზნების გაცნობა




·   ასო-ბგერითი მიმართებების გააზრება;
·      ასოთა ამოცნობა;
·      ასოთა გამთლიანება;
·      ჯგუფური მუშაობის დახვეწა
თამაში : "უკეთ
გავიცნოთ
ერთმანეთი"



·   ფორმატზე გამოსახული ასოების შეერთებით ქმნიან სიტყვებს;
·      ჩამოწერილი სიტყვებიდან ამოიცნობენ მხოლოდ მითითებულ ასო-ბგერებს;
·      ბარათებზე  მითითებული სიტყვებიდან ამოიცნობენ ხმოვანთა და თანხმოვანთა რაოდენობებს;
·      მითითებული რაოდენობის ასო-ბგერებით ქმნიან სიტყვებს;
·      ჯგუფებში ამზადებენ ბარათებს, რომელზეც ასო-ბგერებთან დაკავშირებით წერენ კითხვებს და პასუხის გასაცემად აწვდიან მეგობრებს;
·      A4  ზომის ფურცელზე მოსწავლეები წერენ და აფორმებენ სასურველ ასოებს ასახელებენ ამ ასზე დაწყებულ სიტყვებს;






A4  ზომის ფურცელზე შექმნილი დავალებები;

ბარათები;

სახატავი და გასაფორმებელი მასალა
1.02 2018





6. 02. 2018











8. 02. 2018










13. 02. 2018

3
მარცვალი, სიტყვა

·      სიტყვის ფორმობრივი ანალიზის საწყისი ჩვევების გამომუშავება;
·      დამარცვლისა და გადატანის წესების დასწავლა;
·      სიტყვებზე შინაარსობრივი და ექსპრესიული თვალსაზრისით  დაკვირვება;
·      პრეზენტაციის ჩევის დახვეწა;
·        ბარათებზე მითითებული მარცვლებით ადგენენ სიტყვებს;
·        ვარჯიშობენ  დამარცვლისა და გადატანის წესების გამოყენებაში;
·        ქმნიან  და წარმოადგენენ გადატანის წესებთან დაკავშორებულ პრაქტიკულ ნამუშევრებს;
·        ვარჯიშობენ რთული სიტყვის ამოცნობასა და მასთან დაკავშირებული მართლწერის საკითხების დახვეწაზე;
ბარათები, სავარჯიშოები, ფერადი ქაღალდები, წებო, მაკრატელი,
სახატავი მასალა
15.02.2018







20. 02. 2018





22. 02. 2018



ჯგუფური მუშაობა
                
   




 შევადგინოთ სიტყვები



 



მუშაობა დამარცვლის და გადატანის წესებზე


                        




საწრეო მუშაობის ამსახველი ვიდეო მასალა






საწრე მუშაობის პროგრამა


თემა ,, წინადადება"


თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
წინადადება

· წინადადების რაობის განსაზღვრა;
·  მარტივი წინადადების აგება;
·      წინადადებებში
ძირითადი სასვენი ნიშნებისა და კავშირებიგამოყენების გააზრება:

·      კითხვა-პასუხი;
·   წინადადების აგება სიტყვათა მითითებული რაოდენობით;
·  ოცემული სიტყვებით წინადადების კონსტრუირება;
სასვენი ნიშნების საშუალებით  ტექსტში წინადადებების გამოყოფა;

ბარათები

მოსწავლეთა ბუკებში გაგზავნილი Word-ის პროგრამაში შექმნილი დავალება;
27.02







01.03





თხრობითი და ბრძანებითი წინადადებები

·  წინადადებაში სიტყვათა შინაარსობრივი კავშირის განსაზღვრა;
·  წინადადებების გარჩევა მოდალობების მიხედვით:
თხრობითი და ბრძანებითი წინადადებების ინტონაციის გამოხატვა;
·  სავარჯიშოებზე მუშაობა;
·  დავალება -დავსვათ სათანადო სასვენი ნიშანი;
·კითხვა შესაბამისი ინტონაციით;
·  შევქმნათ  დიალოგი;
სავარჯიშოე
ბი;

მცირე ზომის მოთხრობები და დიალოგები;
6.03




15.03

კითხვითი წინადადება. კითხვითსიტყვიანი კითხვითი წინადადება

· კითხვითი და კითხვითსიტყვიანი კითხვითი წინადადებების ერთმანეთისგან გარჩევა;
·  წარმოთქმული წინადადების ინტონაციის გამოხატვა წერის დროს;
·  დაწერილი კითხვითი წინადადებების ინტონაცით გამოხატვა წარმოთქმისას;
·  მინი ლექცია;
·სავარჯიშო - მოვისმინოთ და დავწეროთ
·კითხვა შესაბამისი ინტონაციით;
·სიტუაციური თამაში;
მცირე ზომის მოთხრობები და დიალოგები;


ბარათები;
20.03
22.03


დავალებების ნიმუში


წაიკითხე, დაფიქრდი და შეასრულე დაველებები:


მოცემული სიტყვებით ააწყე წინადადებები:  (3 ქულა)


ირემმა, ერთმა, მოუკითხა, ბალახი,  ირემს, მეორე.


--


ბუზივით, ხალხი, ბაზრობაზე, ირეოდა.


--


მზეში, ჩრდილს, პაპანაქება, შეჰფარებოდა, საქონელი.


--
    

წაიკითხე ყურადღებით და წინადადების ბოლოს დასვი შესაბამისი სასვენი ნიშანი:




სამი  მგზავრი


       თავადი,   ვაჭარი  და  გლეხი  შორ გზაზე  მიდიოდნენ   წინ  დიდი მდინარე დახვდათ  ჩასხდნენ  ნავში და  მდინარეში შეცურდნენ  მენავე მებადურიც   იყო   შუა  წყალში  მოზრდილი  თევზი   დაინახა,  ესროლა ბადე და თვითონაც თან გადაჰყვა ბადეს  ნავი მდინარემ გაოიტაცა. მგზავრებს საფრთხე შეექმნათ   ერთმანეთის ჯიბრით ნიჩბებს ხელი არცერთმა არ მოჰკიდა    ამ  ჯიბრიანობაში ნავი კლდეს დაეჯახა, გადაბრუნდა და ჯიუტი მგზავრები წყალმა წაიღო .  




საწრეო მუშაობის პროგრამა
             

თემა  ,,არსებითი სახელი"





თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
თარიღი
არსებითი სახელი

·     არსებითი სახელის რაობის განსაზღვრა

·          კითხვის დასმის საშუალებით არსებითი სახელების დაჯგუფება;
·    ტიპობრივი ორთოგრაფიული შეცდომების აღმოჩენა და გასწორება;
·        სათანადო ლექსიკ გამოყენებაზე ვარჯიში;

·         კითხვა-პასუხი



·   შევავსოთ ცხრილი
·   სახალისო აქტივობა „ვინ? და რა?“
·        შეცდომების გასწორება;



·        შევასრულოთ
ონკრეტული როლი
·         სურათებისა და სიტყვების კოლაჟით ტექსტის შექმნა;
·         ტესტირება „არსებითი სახელი“
    
მცირე ზომის ტექსტები;

ბუკებში გაგზავნილი დავალება;

Learningapps.org-ში  შექმნილი რესურსი:  „ვინ? და რა?“
 „არსებითი სახელი“












27.03








29.03





3.04








   



რესურსი თემისათვის ,,არსებითი სახელი"



მოსწავლეები ეცნობიან სახალისო რესურსს  ,,ვინ? და რა?"


ტესტირება ,,არსებითი სახელი"


თემა:  ,,ზედსართავი სახელი"


თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო





ზედსართავი სახელი

·      ზედსართავი სახელის რაობის განსაზღვრა

·      რთული ზედსართავი სახელის წარმოება





·       სინონიმება და ანტონიმებზე ვარჯიში.



·       მოცემული ზედსართავი სახელების გამოყენებით მოთხრობის შედგენა.

·       კითხვა-პასუხი
·  ვნახოთ და დავიმახსოვროთ


·  სავარჯიშო-დავაჯგუფოთ ზედსართავი სახელები




·  ბარათებით მუშაობა
·  დავხატოთ და მივუწეროთ როგორია




·  შევადგინოთ მოთხრობა





Power point-ის პროგრამაში შექმნილი სლაიდი

სახელმძღვანელო „ჩვენი ენა ქართული“




ბარათები

5.04




10.04








12.04


რესურსი  ,,ზედსართავი სახელი"  იხილეთ ამავე ბლოგზე  ,,მთავარი"
აქტივობა:  დავხატოთ და მივუწეროთ როგორია


             


სლაიდის  ,,ზედსართავი სახელი"  გაცნობა
 






თემა  ,,მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვა"



თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვა


·  მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვის გაცნობა-შეხსენება;













·  ზმნა-შემასმენელის პირისა და რიცხვის გააზრება;








·  ზმნისწინი - სიტყვის ფორმობრივი ანალიზის საწყისი ჩვევების გამომუშავება;




·  სიტყვათა სემანტიკური კავშირების (სინონიმის, ანტონიმის, ლექსიკური ბუდეების...)  შემოქმედებითად გამოყენება;
·  მოქმედების აღმნიშვნელ სიტყვებ საშუალებით  ტექსტში  გადმოცემულ მოვლენათა თანამიმდევრობის განსაზღვრა;
·  სახალისო დავალება შეასრულე (გაასცენარე)  მოქმედება



· სავარჯიშო-შევავსოთ  გამოტოვებული ადგილები;
·  სავარჯიშო - ქონა-ყოლის აღმნიშვნელი სიტყვები;
·  სახალისო აქტივობა „როდის მოხდა ეს?“



· „შევასწოროთ შეცდომები“
· წარწერა ილუსტრაციაზე“







· სავარჯიშო „რომელია შესაბამისი“

· ფრაზეოლოგიზმებზე ვარჯიში



ქართული ხალხური ზღაპარი „გვრიტი“














სახელმძღვანელო „ჩვენი ენა ქართული“



 ბარათები სიტუაციური დავალებებით ;




ბუკით გაგზავნილი ილუსტრაციები







„ჩვენი ენა ქართული“



ბარათები
17.04















19.04















24.04











26.04






დავალების  "შეასრულე მოქმედება" ამსახველი ვიდეო მასალა








თემა:  ,,რიცხვითი სახელი"

თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
რიცხვითი სახელი

·  რიცხვითი სახელის გაცნობა;






·  რიცხვით სახელთან დაკავშირებული მართლწერის წესების დასწავლა;







·   სიტყვათა შორის სინტაქსური მიმართებები გააზრება 
·  კითხვა-პასუხი
·  სახალისო აქტივობა :
„რიცხვითი სახელი“


·  დავისწავლოთ წესები




·      ამოირჩიე და შეასწორე



·      ყველა, ბევრი, მრავალი და ა.შ.
·      გავიხსენოთ  შესწავლილი მატყეველების ნაწილები

Learningapps.org-ში  შექმნილი რესურსი:



 A4  ზომის ფურცელზე ამობეჭდილი მართლწერის წესები

კონვერტები დავალებებით



„ჩვენი ენა ქართული“

A4  ფორმატზე შექმნილი დავალებები;


1.05







3.05










8.05




აქტივობა ,,ამოირჩიე და შეასწორე"






მუშაობა აქტივობაზე ,,  გავიხსენოთ  შესწავლილი მატყეველების ნაწილები"








მოსწავლეები ასრულებენ სახალისო დავალებებს


             


                          






რესურსი თემისათვის ,,რიცხვითი სახელი"

საწრეო მუშაობის ამსახველი ვიდეო მასალა  იხილეთ ამავე ბლოგზე  მთავარი

თემა:  ,, პუნქტუაციის წესები"



თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
პუნქტუაციის წესები

·    ძირითადი სასვენი ნიშნების გაცნობა;
·    სასვენი ნიშნების ფუნქცი გააზრება;







·    გამაერთიანებელი სიტყვისა და მასთან დაკავშირებული მართლწერის წესების დასწავლა;





·  პუნქტუაციისა და მართლმეტყველების კავშირის გაცნობიერება;
·     ძირითადი სასვენი ნიშნების ფუნქციის ამოცნობაზე ვარჯიში;
·     აქტივობა „დავსვათ შესაბამისი სასვენი ნიშანი“;



·     აქტივობა „ამოვიცნოთ გამაერთიანებელი სიტყვა“;
·     აქტივობა „დაამთავრე წინადადებები“




·     აქტივობა „ვწეროთ და ვიმეტყველოთ სწორად;“

მცირე ზომის ტექსტები


ბარათები



სახელმძღვანელო „ჩვენი ენა ქართული“
10.05











15.05.










17.05


https://drive.google.com/file/d/1y1eNxaFpK78nYfOMKzi2475h3gNfJdq1/view?usp=sharing


თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
ტექსტი. აბზაცი

·         ტექსტში  აბზაცების როლის გააზრება;
·         მოტორული და შემოქმედებითი უნარების დახვეწა;
·         აქტივობა „რამდენია აბზაცია?“
·         აქტივობა „დაყავი აბზაცებად“
  • აქტივობა „ავაწყოთ იგავ-არაკი“
სახელმძღვანელო „ჩვენი ანა ქართული“

აბზაცებად დაჭრილი იგავ-არაკები
22. 05. 2018



24.05.2018














ვიდეო მასალა თემაზე ,,ტექსტი, აბზაცი"  იხილეთ ბლოგის მთავარ გვერდზე

https://drive.google.com/file/d/1FCtBrTrQ_xEk5Hnnchs7fWzijqZNc9Cj/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1m0LEt--6G1-nvscdqqPHdgeoD7fJ3m5X/view?usp=sharing


თემა:  ,,პატარა მწერლები"


თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
პატარა მწერლები
·      აზრის წერილობით   ჩამოყალიბება.
·      მოდელის მიხედვით სხვადასხვა
     ჟანრის მცირე ზომის ტექსტებიშექმნა;
·      წერის საწყისი სტრატეგიების გამოყენება.
·   აქტივობა „შევადგინოთ მოთხრობა“


·  აქტივობა  „თხრობის მთა“



·  აქტივობა  „შევქმნათ და გავაფორმოთ წიგნი“

სახელმძღვანელო „


ფურცლები, სახატავი მასალა
29. 05. 2018



31. 05. 2018





5. 06. 2018


აქტივობა „შევადგინოთ მოთხრობა“

https://drive.google.com/file/d/1d7jLC45vjLdq5zhzTXF-23vAANuonR2X/view?usp=sharing






თემა
მიზანი
აქტივობა
რესურსი
დრო
ვიმეტყველოთ სწორად

მეტყველების დახვეწა
·                        სახალისო დავალებები
· აქტივობა „რომელია სწორი?“
· აქტივობა ,,ვიმეტყველოთ სწორად?“

ბარათები
წებოვანი ქაღალდები
7.06.2018



 


წრის  ბოლი მეცადინეობა


https://drive.google.com/file/d/16CEnj42ZZLdKRPhoyoVD56lsIs_gooPK/view?usp=sharing







No comments:

Post a Comment