ქართული ენის შემსწავლელი წრე
ქართული ენის გრამატიკული ნორმების დაუფლება ერთ-ერთი
მნიშვნელოვანი კომპეტენციაა. მისი შესწავლა დაწყებითი საფეხურიდანვე ხდება. ქართული გრამატიკის შესწავლის დროს თავს იჩენს სხვადასხვა სახის პრობლემა. მოსწავლეებს ბოლომდე
არ აქვთ განვითარებული ფონოლოგიური უნარ-ჩვევები, შეცდომას უშვებენ მეტყველების ნაწილების ამოცნობაში,
ვერ სვამენ კითხვას კონკრეტულ სიტყვათან მიმართებით. ამიტომ
აუცილებელია მათ ჰქონდეთ
გარკვეული ცოდნა ქართული ენის გრამატიკის შესახებ.
წრის
ფუნქციონირება მოსწავლეებს დაეხმარება სწორად
მეტყველებაში, წერისა და კითხვის წესების სრულფასოვნად გააზრებაში. ხელს შეუწყობს არა
მხოლოდ მშობლიური ენის ღრმად შესწავლას, არამედ ქართულის, როგორც ერთ-ერთი უნიკალური
ენის შემეცნებასა და ეროვნული ღირებულებების განვითარებას.
საწრეო მუშაობის პროგრამა
1.
ასო-ბგერა,
ხმოვანი, თანხმოვანი
2.
მარცვალი,
სიტყვა
3.
წინადადება
4.
თხრობითი
და ბრძანებითი წინადადებები
5.
კითხვითი
წინადადება. კითხვითსიტყვიანი კითხვითი წინადადება
6.
არსებითი
სახელი
7.
ზედსართავი
სახელი
8.
მოქმედების
აღმნიშვნელი სიტყვა
9.
რიცხვითი
სახელი
10. პუნქტუაციის წესები
11. ტექსტი. აბზაცი
12. დარგობრივი თხზულების შექმნა
13. ვიმეტყველოთ სწორად
საწრეო მუშაობა მოიცავს 2017-18 სასწავლო წლის II სემესტრს.
წრის მეცადინეობა ჩატარდება კვირაში ორჯერ: სამშაბათს
და ხუთშაბათს
მეცადინეობა დაიწყება 1 თებერვლიდან.
23 თებერვალი 2018 წელი
თებერვლის თვეში
საწრეო მუშაობის ფარგლებში ჩატარებული მეცადინეობები წარმატებით განხორციელდა. თითეული
შეხვედრაზე მივაღწით მიზანს. აქტივობები იყო სახალისო. იგრძნობოდა მოსწავლეთა მოტივა.
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
თარიღი
|
|
1
2 |
საწრეო მუშაობა
ასო-ბგერა,
ხმოვანი, თანხმოვანი
|
საწრეო მუშაობის
მიზნების გაცნობა
· ასო-ბგერითი მიმართებების
გააზრება;
· ასოთა
ამოცნობა;
· ასოთა
გამთლიანება;
· ჯგუფური
მუშაობის დახვეწა
|
თამაში : "უკეთ
გავიცნოთ
ერთმანეთი"
·
ფორმატზე გამოსახული ასოების შეერთებით ქმნიან სიტყვებს;
·
ჩამოწერილი სიტყვებიდან ამოიცნობენ მხოლოდ მითითებულ
ასო-ბგერებს;
·
ბარათებზე
მითითებული სიტყვებიდან ამოიცნობენ ხმოვანთა და თანხმოვანთა რაოდენობებს;
·
მითითებული რაოდენობის ასო-ბგერებით ქმნიან სიტყვებს;
·
ჯგუფებში ამზადებენ ბარათებს, რომელზეც ასო-ბგერებთან
დაკავშირებით წერენ კითხვებს და პასუხის გასაცემად აწვდიან მეგობრებს;
·
A4 ზომის ფურცელზე მოსწავლეები წერენ და აფორმებენ
სასურველ ასოებს ასახელებენ ამ ასზე დაწყებულ სიტყვებს;
| A4 ზომის ფურცელზე შექმნილი დავალებები;
ბარათები;
სახატავი და გასაფორმებელი
მასალა
|
1.02 2018
6. 02. 2018
8. 02. 2018
13. 02. 2018
|
3
|
მარცვალი,
სიტყვა
|
·
სიტყვის ფორმობრივი ანალიზის საწყისი ჩვევების გამომუშავება;
·
დამარცვლისა და გადატანის წესების დასწავლა;
·
სიტყვებზე შინაარსობრივი
და ექსპრესიული თვალსაზრისით დაკვირვება;
·
პრეზენტაციის ჩევის დახვეწა;
|
·
ბარათებზე მითითებული მარცვლებით ადგენენ სიტყვებს;
·
ვარჯიშობენ
დამარცვლისა და გადატანის წესების გამოყენებაში;
·
ქმნიან და
წარმოადგენენ გადატანის წესებთან დაკავშორებულ პრაქტიკულ ნამუშევრებს;
·
ვარჯიშობენ რთული სიტყვის ამოცნობასა და მასთან დაკავშირებული
მართლწერის საკითხების დახვეწაზე;
|
ბარათები, სავარჯიშოები,
ფერადი ქაღალდები, წებო, მაკრატელი,
სახატავი მასალა
|
15.02.2018
20. 02. 2018
22. 02. 2018
|
ჯგუფური მუშაობა
შევადგინოთ სიტყვები
მუშაობა დამარცვლის და გადატანის წესებზე
საწრეო მუშაობის ამსახველი ვიდეო მასალა
საწრე მუშაობის პროგრამა
თემა ,, წინადადება"
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
წინადადება
|
· წინადადების რაობის განსაზღვრა;
· მარტივი წინადადების აგება;
·
წინადადებებში
ძირითადი სასვენი ნიშნებისა
და კავშირების გამოყენების გააზრება:
|
·
კითხვა-პასუხი;
·
წინადადების აგება სიტყვათა მითითებული რაოდენობით;
·
მოცემული სიტყვებით წინადადების კონსტრუირება;
სასვენი ნიშნების საშუალებით
ტექსტში წინადადებების გამოყოფა;
|
ბარათები
მოსწავლეთა ბუკებში გაგზავნილი Word-ის პროგრამაში შექმნილი დავალება;
|
27.02
01.03
|
თხრობითი
და ბრძანებითი წინადადებები
|
· წინადადებაში სიტყვათა
შინაარსობრივი კავშირის განსაზღვრა;
· წინადადებების
გარჩევა მოდალობების მიხედვით:
თხრობითი და ბრძანებითი წინადადებების ინტონაციის გამოხატვა;
|
·
სავარჯიშოებზე მუშაობა;
·
დავალება -დავსვათ სათანადო სასვენი ნიშანი;
·კითხვა
შესაბამისი ინტონაციით;
·
შევქმნათ დიალოგი;
|
სავარჯიშოე
ბი;
მცირე ზომის მოთხრობები და დიალოგები;
|
6.03
15.03
|
კითხვითი
წინადადება. კითხვითსიტყვიანი კითხვითი წინადადება
|
·
კითხვითი
და კითხვითსიტყვიანი კითხვითი წინადადებების ერთმანეთისგან გარჩევა;
·
წარმოთქმული წინადადების ინტონაციის გამოხატვა წერის
დროს;
·
დაწერილი კითხვითი წინადადებების ინტონაცით გამოხატვა
წარმოთქმისას;
|
· მინი ლექცია;
·სავარჯიშო
- მოვისმინოთ და დავწეროთ
·კითხვა
შესაბამისი ინტონაციით;
·სიტუაციური თამაში;
|
მცირე ზომის მოთხრობები და დიალოგები;
ბარათები;
|
20.03
22.03
|
წაიკითხე,
დაფიქრდი და შეასრულე დაველებები:
მოცემული სიტყვებით ააწყე წინადადებები: (3 ქულა)
ირემმა, ერთმა, მოუკითხა,
ბალახი, ირემს, მეორე.
--
ბუზივით, ხალხი, ბაზრობაზე,
ირეოდა.
--
მზეში, ჩრდილს, პაპანაქება,
შეჰფარებოდა, საქონელი.
--
წაიკითხე ყურადღებით
და წინადადების ბოლოს დასვი შესაბამისი სასვენი ნიშანი:
სამი მგზავრი
თავადი, ვაჭარი და გლეხი შორ გზაზე
მიდიოდნენ წინ დიდი მდინარე დახვდათ ჩასხდნენ
ნავში და მდინარეში შეცურდნენ მენავე მებადურიც იყო შუა წყალში
მოზრდილი თევზი დაინახა,
ესროლა ბადე და თვითონაც თან გადაჰყვა ბადეს ნავი მდინარემ გაოიტაცა. მგზავრებს საფრთხე შეექმნათ ერთმანეთის ჯიბრით ნიჩბებს ხელი არცერთმა არ მოჰკიდა ამ ჯიბრიანობაში
ნავი კლდეს დაეჯახა, გადაბრუნდა და ჯიუტი მგზავრები წყალმა წაიღო .
თემა ,,არსებითი სახელი"
საწრეო მუშაობის პროგრამა
თემა ,,არსებითი სახელი"
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
თარიღი
|
არსებითი
სახელი
|
·
არსებითი სახელის რაობის განსაზღვრა
·
კითხვის დასმის საშუალებით არსებითი სახელების დაჯგუფება;
· ტიპობრივი ორთოგრაფიული
შეცდომების აღმოჩენა და გასწორება;
·
სათანადო ლექსიკის გამოყენებაზე ვარჯიში;
|
·
კითხვა-პასუხი
·
შევავსოთ ცხრილი
·
სახალისო აქტივობა „ვინ? და რა?“
·
შეცდომების
გასწორება;
·
შევასრულოთ
კონკრეტული როლი
·
სურათებისა და სიტყვების
კოლაჟით ტექსტის შექმნა;
·
ტესტირება „არსებითი
სახელი“
|
მცირე ზომის ტექსტები;
ბუკებში გაგზავნილი
დავალება;
„არსებითი სახელი“
|
27.03
29.03
3.04
|
რესურსი თემისათვის ,,არსებითი სახელი"
მოსწავლეები ეცნობიან სახალისო რესურსს ,,ვინ? და რა?"
თემა: ,,ზედსართავი სახელი"
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
ზედსართავი სახელი
|
·
ზედსართავი სახელის რაობის
განსაზღვრა
· რთული ზედსართავი
სახელის წარმოება
·
სინონიმებსა და ანტონიმებზე ვარჯიში.
·
მოცემული ზედსართავი
სახელების გამოყენებით მოთხრობის შედგენა.
|
· კითხვა-პასუხი
· ვნახოთ
და დავიმახსოვროთ
· სავარჯიშო-დავაჯგუფოთ
ზედსართავი სახელები
· ბარათებით
მუშაობა
· დავხატოთ
და მივუწეროთ როგორია
· შევადგინოთ
მოთხრობა
|
Power point-ის პროგრამაში შექმნილი სლაიდი
სახელმძღვანელო „ჩვენი ენა ქართული“
ბარათები
|
5.04
10.04
12.04
|
რესურსი ,,ზედსართავი სახელი" იხილეთ ამავე ბლოგზე ,,მთავარი"
სლაიდის ,,ზედსართავი სახელი" გაცნობა
თემა ,,მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვა"
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
მოქმედების
აღმნიშვნელი სიტყვა
|
· მოქმედების აღმნიშვნელი
სიტყვის გაცნობა-შეხსენება;
· ზმნა-შემასმენელის
პირისა და რიცხვის გააზრება;
· ზმნისწინი - სიტყვის ფორმობრივი ანალიზის საწყისი ჩვევების
გამომუშავება;
· სიტყვათა სემანტიკური კავშირების (სინონიმის, ანტონიმის, ლექსიკური
ბუდეების...) შემოქმედებითად გამოყენება;
|
· მოქმედების აღმნიშვნელი სიტყვების საშუალებით ტექსტში გადმოცემულ მოვლენათა თანამიმდევრობის განსაზღვრა;
· სახალისო
დავალება შეასრულე (გაასცენარე) მოქმედება
· სავარჯიშო-შევავსოთ გამოტოვებული ადგილები;
· სავარჯიშო - ქონა-ყოლის აღმნიშვნელი სიტყვები;
· სახალისო აქტივობა „როდის მოხდა ეს?“
· „შევასწოროთ შეცდომები“
· „წარწერა ილუსტრაციაზე“
· სავარჯიშო „რომელია შესაბამისი“
· ფრაზეოლოგიზმებზე ვარჯიში
|
ქართული ხალხური ზღაპარი „გვრიტი“
სახელმძღვანელო „ჩვენი ენა ქართული“
ბარათები სიტუაციური დავალებებით ;
ბუკით გაგზავნილი ილუსტრაციები
„ჩვენი ენა ქართული“
ბარათები
|
17.04
19.04
24.04
26.04
|
დავალების "შეასრულე მოქმედება" ამსახველი ვიდეო მასალა
თემა: ,,რიცხვითი სახელი"
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
რიცხვითი
სახელი
|
· რიცხვითი სახელის გაცნობა;
· რიცხვით
სახელთან დაკავშირებული მართლწერის წესების დასწავლა;
· სიტყვათა შორის სინტაქსური მიმართებების გააზრება
|
· კითხვა-პასუხი
· სახალისო
აქტივობა :
„რიცხვითი სახელი“
· დავისწავლოთ
წესები
·
ამოირჩიე და შეასწორე
·
ყველა, ბევრი, მრავალი და ა.შ.
·
გავიხსენოთ
შესწავლილი მატყეველების ნაწილები
|
Learningapps.org-ში შექმნილი რესურსი:
A4 ზომის ფურცელზე ამობეჭდილი მართლწერის წესები
კონვერტები დავალებებით
„ჩვენი ენა ქართული“
A4 ფორმატზე შექმნილი დავალებები;
|
1.05
3.05
8.05
|
მოსწავლეები ასრულებენ სახალისო დავალებებს
რესურსი თემისათვის ,,რიცხვითი სახელი"
საწრეო მუშაობის ამსახველი ვიდეო მასალა იხილეთ ამავე ბლოგზე მთავარი
თემა: ,, პუნქტუაციის წესები"
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
|
პუნქტუაციის
წესები
|
·
ძირითადი სასვენი ნიშნების
გაცნობა;
·
სასვენი
ნიშნების ფუნქციის გააზრება;
·
გამაერთიანებელი სიტყვისა და მასთან დაკავშირებული
მართლწერის წესების დასწავლა;
· პუნქტუაციისა
და მართლმეტყველების კავშირის გაცნობიერება;
|
· ძირითადი სასვენი ნიშნების ფუნქციის ამოცნობაზე
ვარჯიში;
· აქტივობა
„დავსვათ შესაბამისი სასვენი ნიშანი“;
· აქტივობა
„ამოვიცნოთ გამაერთიანებელი სიტყვა“;
· აქტივობა
„დაამთავრე წინადადებები“
· აქტივობა
„ვწეროთ და ვიმეტყველოთ სწორად;“
|
მცირე ზომის ტექსტები
ბარათები
სახელმძღვანელო „ჩვენი ენა ქართული“
|
10.05
15.05.
17.05
|
https://drive.google.com/file/d/1y1eNxaFpK78nYfOMKzi2475h3gNfJdq1/view?usp=sharing
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
|
ტექსტი.
აბზაცი
|
·
ტექსტში აბზაცების როლის გააზრება;
·
მოტორული და შემოქმედებითი უნარების დახვეწა;
|
·
აქტივობა „რამდენია აბზაცია?“
·
აქტივობა „დაყავი აბზაცებად“
|
სახელმძღვანელო „ჩვენი ანა ქართული“
აბზაცებად დაჭრილი იგავ-არაკები
|
22. 05. 2018
24.05.2018
|
ვიდეო მასალა თემაზე ,,ტექსტი, აბზაცი" იხილეთ ბლოგის მთავარ გვერდზე
https://drive.google.com/file/d/1FCtBrTrQ_xEk5Hnnchs7fWzijqZNc9Cj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1m0LEt--6G1-nvscdqqPHdgeoD7fJ3m5X/view?usp=sharing
თემა: ,,პატარა მწერლები"
https://drive.google.com/file/d/1FCtBrTrQ_xEk5Hnnchs7fWzijqZNc9Cj/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/1m0LEt--6G1-nvscdqqPHdgeoD7fJ3m5X/view?usp=sharing
თემა: ,,პატარა მწერლები"
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
პატარა მწერლები
|
·
აზრის წერილობით ჩამოყალიბება.
·
მოდელის მიხედვით სხვადასხვა
ჟანრის მცირე ზომის ტექსტების შექმნა;
· წერის საწყისი სტრატეგიების გამოყენება.
|
·
აქტივობა
„შევადგინოთ მოთხრობა“
· აქტივობა „თხრობის მთა“
· აქტივობა „შევქმნათ და გავაფორმოთ წიგნი“
|
სახელმძღვანელო „
ფურცლები, სახატავი მასალა
|
29. 05. 2018
31. 05. 2018
5. 06. 2018
|
აქტივობა „შევადგინოთ მოთხრობა“
https://drive.google.com/file/d/1d7jLC45vjLdq5zhzTXF-23vAANuonR2X/view?usp=sharing
თემა
|
მიზანი
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
დრო
|
ვიმეტყველოთ
სწორად
|
მეტყველების დახვეწა
|
·
სახალისო დავალებები
· აქტივობა „რომელია სწორი?“
· აქტივობა ,,ვიმეტყველოთ სწორად?“
|
ბარათები
წებოვანი ქაღალდები
|
7.06.2018
|

წრის ბოლი მეცადინეობა
No comments:
Post a Comment